вторник, 10 декември 2013 г.

Шоколадови сладки с карамел и орехи


Винаги съм живяла в къща с двор. В живота ми обстоятелствата се стекоха така, че дори, когато живеехме в центъра на София, пак живеех в къща, пак имаше двор. Имаше и дървета, стари, красиви орехи, кестени, вишни, черници...
Сега в Банкя съм заобиколена от всякакви - широколистни, иглолистни и храсти на които се наслаждаваме през цялата година в различните им етапи.
Имаме и много птички и катерички, които постоянно скачат по боровете и кабелите.
За съжаление нямаме орех, защото Емчо и дума не дава да се издума, в двора да има такова дърво и борове.
Това обаче, не ни пречи, щом някой приятел каже, че няма кой да събере падналите орехи и така си изгниват или биват изядени от разни животинки, да спретнем една бригада с милото и да посъберем зимнина:)
Е, аз мрънкам малко, ама малко( щели да ми се оцветят ръцете, пък ме боли кръста, пък ми е изморенооо... обаче послееее..., зимата, пред камината на топличко, ми е много сладичко!
Кой ги троши между дланите, кой с чукче, аз с нож, между двете черупки, похапваме си от тези вкусни и полезни ядки, а и обичам да имам за салата или сладки.
Сетих се, че днес, като излязох на разходка видях, че в Банкя са отворили страхотен магазин за млечни продукти и имаше кашкавал с орехи и реших да си купя на връщане, ама ме отвя вятъра в друга посока, но си го отбелязвам и ще отида да си купя, за едни специални соленки.
За магазинчето ще пиша и ако ми разрешат да снимам и снимки ще ви пусна, защото са им много качествени и чисти продуктите.
Та да се върна на темата за моите страхотни шоколадови сладки с орехи и карамел.


Рецептата взех от тук. Ползвах една и съща ч.ч. като мярка.

Продукти

1 ч.ч. брашно
1/3 ч.ч. натурално какао
1 щипка сол
8 с.л. маргарин или меко масло
2/3 ч.ч. захар
1 яйце разделен жълтъка от белтъка
2 с.л. мляко
1 ванилия
1  ч.ч. ситно смлени орехи
20 бонбона "Карамел му"- в една кутийка има поне 40
6 с.л. прясно мляко


Смесете брашното, какаото и солта в купичка. Разбийте захарта с маслото до побеляване, добавете жълтъка, млякото и ванилията. Отново разбийте и постепенно добавяйте от сухата смес. Разбърквайте до получаване на меко тесто. Извадете тестото и го омесете на леко набрашнена повърхност, завийте го с фолио и го оставете в хладилника за половин час да стегне. От тестото омесете топчета, които овалвайте в разбития на сняг белтък, след това в орехите и ги натискайте в средата да се образува вдлъбнатина, в която след това, ще сипете карамела. редете ги в застлана с хартия за печене тава. Печете в предварително загрята с вентилатор на 180C фурна малко под средната решетка около 12- 15 мин. След изваждането, леко натиснете вдлъбнатината на сладките.
Разтопете на слаб огън бонбоните, които сте сложили в млякото. Бъркайте постоянно, до пълното им разтапяне и сипете във вдлъбната на всяка сладка.
Поднесете с топъл шоколад или чаша ароматен чай.
Наистина се опитайте да не ги изядете всичките на веднъж ;)


Благодаря на всички ви за отделеното време, милите коментари и посещение на моето сладко местенце!
Пожелавам ви лека вечер и хубаво утро:)


17 коментара:

  1. Кате, може ли толкова сладост да си събрала на едно място... Ама явно може, пре-крас-ни са! :) Ама наистина!
    Да ви е много сладко и уютно. Хубава вечер от мен! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Леле Кате вълшебница си ... сякъш за миг бях в домът ти и вдишах от аромата, обстановката, уюта, хапнах орехи с теб пред камината ;) Страхотни снимки взимам си едно бонбонче от твоите и отивам да си полегна :)
    Целувки :)

    ОтговорИзтриване
  3. Ех, Катенце, удоволствие е да те чета и всеки път сигурно повтарям коментарите си, но просто няма как:)! Сладките са прелестни и така да се вписват в обстановката. Поздрави, Кате!

    ОтговорИзтриване
  4. Здравейте,запалена по Вашите сладки Ви пита колко грама идват 8 с.л./лъжиците са различни, аз искам да ползвам масло/.Благодаря и ще чакам да кажете къде е този магазин в Банкя,че да можем да се поразходим от София и да го видим,пък и да си купим сирена.
    Хубав ден и благодаря.
    Румяна

    ОтговорИзтриване
  5. Пак съм аз,пропуснах да попитам дали много се втвърдява карамела като изстине,че ми е противопоказно или да напълня със сварено кондензирано мляко /сгущенка или дулче де лече / или ще се размаже.Моля да ми кажете,че ще ги правя утре.
    Румяна

    ОтговорИзтриване
  6. Здравейте Руми! Не съм мерила грамажа ,но може би около 100- 120 гр.Карамела, дори и днес е много мекичък, без да е течен. , като мек шоколад.
    Магазина в Банкя е в центъра на тротоара на пазара, който махнаха и стана само една сграда. Няма как да сбъркате, защото имат хубава реклама отпред!
    Отделноот това,на отсрещния тротоар има страхотен магазин за месо и месни продукти, собствено производство, който горещо препоръчвам. Имат всичко, прясно е и обсужването е много бързо. Надявам се да съм ви била полезна! Пожелавам ви чудесен ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Гери, Еви, Кате! Благодаря ви момичета! Пожелавам ви хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Кате,и у дома няма орех,обаче съседа има и то точно до оградата :) и вятър духа често,та милото ги събира цяла есен каквото падне и така орехи не купувам,падат в изобилие.
    Бисквитките са чудесни!
    А кашкавал с орехи съм поръчвала от бг-бакалия,но не знам в София къде им е магазинчето.
    Прегръдка и нека ти е един ведър ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Красота, домашен уют и разбира се нещо много вкусно за подслаждане :)
    И като ги направя ... ще се опитам да ги скрия и от себе си :)
    Поздрави Кате и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  10. Чудесни бонбонки! И прекрасни уютни снимки :)

    ОтговорИзтриване
  11. Чудни сладки и толкова топли и докосващи сърцето снимки, прегръдки, Кате!

    ОтговорИзтриване
  12. Чудесни сладки си направила Кате-а щом са с лакта са още по-чудесни.
    Хубав ден-прегръки!

    ОтговорИзтриване
  13. Кате, значи вече знам кого да викам като ме домързи да събирам орехите;) Всички, които минават по нашата улица се възползват с големи шепи от този наш мързел, ама здрави да са, нали не са отишли зян под гумите на някой автомобил;)?
    Много са ти празнични снимките, а сладките -вълшебни! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  14. Очарована съм, Катя,
    новогодишната ти репетиция, рецептите и празничните идеи - отвсякъде
    струи много красота, нежно и ефектно оформление, топлина, вкус и кулинарно майсторство!
    Моите поздравления и пожелания за вдъхновени, споделени и щастливи празници!

    ОтговорИзтриване
  15. Здравейте Катя,
    Тъй като Ви задавах въпроси относно сладките,най-накрая днес ги направих, с надеждата да останат до Коледа,но уви....изяждат се толкова бързо.Рецептата е много хармонична,аз Ви благодаря за съветите,отново ме зарибихте с тартата.Между другото трудно намерих бонбони "Карамел му" в Пикадили,пликчета, точно 18 бр.,но ми стигнаха да напълня дупките на 38 бр.сладки, а дали са останали 5-6 бр.Благодаря Катя и много много хармония в дома Ви желая.
    Румяна

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Руми,радвам се, че са ви харесали и съм ви била полезна! Препоръчвам ви да пробвате бонбоните с овесени ядки! Бързи и наистина превъзходни!
      Пожелавам много здраве и щастие и весели празници! Поздрави!

      Изтриване
  16. Привет, Кате. Сутринта ги направих тези сладки. Само едно мога да кажа за тях - УНИКАЛНИ СА!!! Много ти благодаря за споделената с нас рецепта.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване