петък, 5 септември 2014 г.

Кюфтенца с песто и доматен сос на фурна и красивото малко Душанци


Обичам кюфтета с доматен сос. Може да е селска манджа но е безкрайно вкусна и изобщо не ме интересува, дали някой си мисли, че ястията ми са прости, селски или обикновени. Определено не съм готвач на изискани ястия, не обичам прехвалената гурме кухня, в която ти поднасят едно малко бутче, полуготово, с едно клонче върху него, което клонче, е подправка от екзотична държава и струва, колкото един скъп парфюм. Да не говорим, че не разбирам и хората, които се правят, че харесват тази кухня, а като са на купон и се напият, на сутринта "плющят" шкембе чорба и обясняват, как няма нищо по вкусно от българската кухня. Такива хора ми приличат на тези от приказката " Новите дрехи на царя".
Едно е да ползваш и опитваш нови и различни продукти и подправки, друго да се превъзнасяш по някакви неща, които не ти харесват и не ги разбираш.
Та така, да се върна на кюфтенцата, които в случая се различават от тези, които обикновено приготвям, по това, че имат зелено песто в каймата, поръсват се с пармезан и се правят на фурна.


Голяма вкусотийка казвам ви и невероятен аромат.

Продуктиз за 2 порции

250 гр. кайма
1 с.л. класическо италианско зелено песто
4 с.л. галета
1 малка скилидка чесън
1 малка глава лук ситно настъргана
сол и черен пипер на вкус

120 гр. доматен сос с босилек
120 мл. вода
1 шепа настърган пармезан
пресен босилек

Приготвяне

Омесете каймата с изброените продукти. Направете малки кчфтенца. Смесете доматения сос и водата, и изсипете половината в тавичка. Подредете кюфтенцата. Залейте с останалия сос, поръсете с пармезана и сложете босилека. Завийте с фолио и печете в предварително загрята на 180C фурна за 25- 30 мин.


Така, в нпколко лесни стъпки, за кратко време имате невероятно вкусно и ароматно ястие.
Поднесете със салата или таратор.

А сега ви отвеждам за много кратко в едно красиво българско селце Душанци. Много е красиво и спокойно. Почивала съм там и сега минахме да го разгледаме, защото не съм ходила около седем години. Е, пак си е същото китно малко селце, с невероятна природа, идеално за почивка, разходки, плажуване и риболов.

















Къщата на последната снимка я снимах, защото с милото се впечатлихме от шейната, която е за дърва, теглена от коне през зимата.
Надявам се да ви е било интересно и да съм ви била полезна по някакъв начин.
Хубав уикенд от мен!

7 коментара:

  1. Много красива разходка и ястие, отново.
    И аз като теб обичам кюфтенца с доматен сос, а твоите изглеждат много, много добре. Изобщо не мисля, че е проста манджа, напротив. Много вкусно е точно на фурна, не съм приготвяла по друг начин, но фурна с много доматено пюре и магданоз са великолепни.
    Усмихната както винаги!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Ех,Кате,пак ни нахрани вкусно и пак ни разходи до чудно,китно местенце!
    Гозбата е великолепна!Много обичам кюфтета със сос и непременно ще се възползвам от идеята ти за пестото!Хубави почивни дни ви пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  3. Такаааааааааааааа...Кате! Мразя префърцунените работи - хора, манджи и поведение...В този смисъл изключително съм съгласна с тебе за простичките манджи и гурмето. Около Нова година разглеждах предложенията на някои заведения (не съм мислила и да ходя, обичаме си у дома, но ей така - от любопитство) и попаднах на някакво меню в едни ресторант в студентски град - от веригата на Гранд хотел София. Гледах, дзверих се - то не бе пяна от мангуста върху канапе от незнам си какви водорасли, полято със странен дресинг, как не си ги записах или не запомних - извода беше - че ако ида там - чисто гладна ще си остана. Не че не опитвам различни неща, нови продукти, дори понякога прекалявам (според домочадието), но истинските си типично български рецепти са си най-вкусни. Ех, особено най-простичките бабини манджици, някои от които безвъзвратно заминали в миналото...просто защото като съм била дете, че и девойка не съм се и сещала, че ще дойде ден, в който баба няма да я има...Има и друго - няма ги вече същите продукти, няма я печката с дръвца...Ти си привилигерована в това отношение - живееш в къщичка и можеш да ползваш домашни продукти...
    Колкото до кюфтенца с доматен сос - ще си призная, че не ги обичам твърде много, макар да правя. Причината е, че като дете получих стомашно разстройстве, след като ги бях яла (което не беше от тях, разбира се) и от тогава като ги видя - все това се сещам.
    Прегръдка и продължавайте да се разхождате и да ни показвате различни кътчета от БГ.

    ОтговорИзтриване
  4. Катенце, нали сме си селски хора, така и се храним. ;) А сега сериозно - полезна си ми винаги със своята естественост и позитивизъм. Много ти благодаря! Гребвам си залче (пак по селски ;)) и се потапям в красивите ти снимки. Прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
  5. е, точно такива кюфтета не съм правила и яла никога и ще се постарая в скоро време да се поправя :) Колкото до храната - свят широк, хора всякакви, всеки има право да яде или да не яде каквото обича :) Храната трябва да е удоволствие за всички сетива, и аз обичам естествени продукти, простички ястия и приятна компания :)
    Прегръдка от мен и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  6. Обичам да експериментирам с храната в някакви граници, но гурме-кухнята с мизерните си порцийки, не е моята. Предпочитам традиционни продукти, приготвени нетрадиционно, когато говорим за опитване на различни вкусове, а не никому неизвестни по нашите ширини продукти, пропътували хиляди километри незнайно как и подложени на не знам какви си третирания, за да стигнат тук относително "свежи". Това за храната по принцип. Колкото до кюфтенцата, аз не, но децата ми ще се избият за тях- правя поне веднъж на седмица, ама не съм се сетила във фурната да ги сготвя. За което отново благодаря. А разходката ти е като глътка свеж въздух в града;) Прегърни се, Кате!

    ОтговорИзтриване
  7. Съгласна съм, Кате, много вкусно ястие - спор няма.
    И отново ни пренасяш на красиво местенце. Благодаря за виртуалната разходка :)

    ОтговорИзтриване