събота, 3 октомври 2015 г.

Туршия от зелени домати


Миналата година ми останаха зелени домати и търсейки из нета рецепта, попаднах на тази на Мария и ми се стори много вкусна.
Направих я аз и я сложих в килера. Стоя си тя там, забравена до зимата.
И един ден имахме работа с една приятелка, а вечерта да отидем на гости у тях. Та отидох аз през деня и и занесох един буркан от тази туршийка. Вечерта, отивайки на гости, тя ме посрещна с думите;
- От туршийката остана малко и, ако не ме беше срам, щях да я изям цялата. Веднага да запишеш рецептата!
И така, това доведе до проба от мен, милото, детето, дядото, сестра ми...иииии станахме , като " Дядо вади ряпа" и всеки хвалеше доматките.
Е, тази година я повторих- ДВА ПЪТИ!
Това е резултата от първата доза. Благодаря Марийче за хубавата рецепта!

Продукти

4 кг. зелени домати
250 гр. сол
250 гр. захар
4 глави чесън
1 връзка копър
250 мл. олио
250 мл. оцет


Приготвяне

Почистете чесъна и го нарежете на филийки. Нарежете копъра. Направете марината от олиото, оцета, чесъна и копъра. Разбъркайте ги и ги оставете на страна. В отделен съд, смесете солта и захарта.
Измийте и нарежете доматите на кръгчета с дебелина 1 см. като изхвърляте "капачето" и "дупето". Редете кръгчетата в гевгир, като всеки ред, поръсвате със сместа от солта и захарта.
Оставете да се отцедят 2 часа.
След два часа изхвърлете отцедената течност, прехвърлете доматите, без да ги миете в голяма тенджера, залейте ги с маринатата и ги оставете да престоят още два часа, като ги разбърквате от време на време. Разпределете доматите в буркани и ги залейте с останалата марината.
Кипнете бурканите за 5 мин.
Бая ракийка изпиват тези доматчета, а пък какви хубави сандвичи със кашкавалче стават с тях...мммммммм.... да си оближеш пръстите!





5 коментара:

  1. Представям си колко е вкусно, защото баба ми прави подобна. Рецептата не знам дали е точно същата.
    Поздрави за прекрасните снимки.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Кате, от кога чакам рецептата, нали обеща във ФБ....за да я сравня с моята, която е по памет на това което правеше свекърва ми и ми беше най-любимата туршийка на света. Е, същата е - някои детайли се различават само. Важното е че резултата е УАУ!
    Хубава слънчева есен!
    М

    ОтговорИзтриване
  3. Аха, зная а тази - и мама я правеше преди, но скоро не е, а аз май правих миналата година и като тебе - в мазето, а после мъжО не се сеща да качи:))
    Виж това със сандвичите ми е интересно, ще се пробва, ако е читава туршийката и не е остаряла.

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ти Катерина за страхотната рецепта!

    ОтговорИзтриване